Interjú Náray Erikával

(2007.09.25. 08:04:00)
Bevallom őszintén mindig izgalom fog el, ha a hangját meghallom. Az én Scully ügynököm. Imádtam a sorozatot és igazából minden sorozatot, melyben az Ő hangja szólal meg. Ezzel persze nem szeretném színészi tehetségét kisebbíteni, de ha egyszer az ember fia a tv-n keresztül többet "találkozik" vele mint színházban, nincs mit tenni. Ezen jelenséget egyébiránt rendkívül sajnálatosnak tartom, de ebbe most ne menjünk bele, hiszen sikerült pár kérdés erejéig feltartanom a művésznőt.

Webmester
1. Egyedül döntöd (döntötted) el, hogy milyen számok legyenek a CD-n? Ha nem, akkor kivel?

Igen, egyedül. De nagyon sok segítséget kaptam abban, hogy megszerezhessek olyan régi felvételeket, amik szinte már csak gyűjtőknek vannak meg.

2. Mi alapján döntitek el? Közvéleménykutatás, barátok véleménye, színházi tapasztalatok?

A saját ízlésem volt az ami alapján kiválasztottam a sok száz dalból végül azt a tucatot, ami a lemezre rákerült. Voltak közöttük olyanok, amiket nagyon nagyon szerettem már eredeti formájukban is, és olyan is volt amiben fantáziát láttam egy feldolgozás esetén.

3. Van-e olyan néhány dolog, amihez úgymond rutin kell? Mi az amire már jobban figyeltél első lemezed óta, másként csináltad a lemezkészítés során?

Nekem ez az első saját lemezem, de előtte nagyon sok rajzfilm betétdalát felénekeltem már, illetve voltam olyan szerencsés, hogy a színházi kiadványok mellett - a Rómeó és Júlia Dajkája, ill. a Mozart! Bárónője - vendégeskedhettem néhány barátom lemezén. ( Kern András, Irigy Hónajmirigy, Borlai Gergő, Pa-Dö-Dö pl.) Igen, nagyon sokat számít, hogy egy lemez elkészítésében van-e már rutinod. Vagy ha nincs, van-e olyan ember, akiben megbízol és aki TUD és AKAR is segíteni abban, hogy te a legjobb formádat hozhasd.

4. Mennyire más egy lemez feléneklése, mint a színpadon énekelni?

Egészen más. Mind a kettőnek megvan a maga bája. A lemezem óta már szeretek stúdióban énekelni. Addig valahogy úgy éreztem, hogy nekem ez nem megy....

5. Hányszor kell felénekelni egy számot? Legkevesebbszer? Legtöbbször melyik számot énekelted fel? Ezen a lemezen? Másik lemezeden?

Változó. Általában két- három alkalom elég, hogy a legjobb verzió megszülessen, de ez attól is függ, hogy olyan dalról van-e szó, amit már százszor énekelt az ember, vagy egy teljesen újról, ami ott születik meg a stúdióban.

6. Hányan vannak egy lemezfelvételen, meddig tart? Hogyan készülsz egy ilyen napra, napokra?

A hangmérnök, a zenei vezető és estleg a hangszerelő. Na és persze az előadó. Nem szerencsés ha többen. Ez egy elég intim dolog, zavaró ha sokan jönnek mennek. Pihenek, pihenek....ha csak tehetem. Alvás, sok folyadék, egy kis skálázás, ilyesmi. Jó esetben. Rossz esetben beesem egy másik munkáról. De ha csak tehetem, megadom a módját.

7. Mennyire izgul az ember, ha már a második vagy harmadik lemezéről van szó? Hiszen az elsőnél mondjuk azt mondják pl., hogy gyorsan vegyük meg a Náraynak CD-je jelenik meg. A másodiknál tartani, emelni kell a szintet. Van-e ilyesfajta aggódás gondolat a fejetekben?

Úgy gondolom nekem az a dolgom, hogy minden alkalommal a lehető legmagasabb színvonalon dolgozzam. A zenei dolgok mellett fontosnak tartom, hogy egy album ne azért készüljön el, mert már itt az ideje, vagy mert már a szomszéd a harmadiknál tart   akkor én is belehúzok. Ha nincs mondanivaló, teljesen mindegy, hogy hanyadik az a lemez. A közönséget hosszú távon nem lehet becsapni.

8. Melyik az a dal a CD-n amihez a legtöbb érzelem köt, ami a legkedvesebb és miért?

Talán a Boldogság és én. Imádom Bágya András dalait. Ezt különösen szeretem. Nem véletlen, hogy ez lett a nyitó dal a cd-n. Hogy miért? Mert bár elsőre úgy tűnik szomorú dal, de ha meghallgatják többször igazából nagyon is pozitív kicsengése van.
Nincs jogosultsága hogy hozzászóljon a hírhez!

Bejelentkezés

Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Elfelejtette jelszavát?

Támogatóink

Támogattuk